Obehagligt.

Idag när vi kom till datakunskapen berättade våran lärare att en i klassen har blivit knivhuggen. Jag minns att mamma sa det i helgen och att jag har läst det i både kuriren och till och med i Aftonbladet. Man hör ju ofta om ungdomar som blir misshandlad och sånt, men man tror ju aldrig att det kan hända någon i ens närhet. Han har tydligen haft allvarliga skador och legat på intensiven, men nu är hans tillstånd stabilt. Anledningen var egentligen ingenting, som jag uppfattade det så hade han och hans kompisar lekt med en boll och sen hade det blivit bråk med några andra.

Det är hemskt att sånt oprovocerat våld ska inträffa, och det ökar bara. Sånt måste ju stoppas, man blir ju orolig att man själv ska gå ute på stan med sina kompisar och helt plötsligt blir man nedslagen eller knivhuggen. Något måste göras!

Även om jag inte tycker om honom speciellt mycket så hoppas jag att han blir bra fort.

Kommentarer
Postat av: JESSICA

Ja det är jättebra =)

2008-09-29 @ 21:06:58
URL: http://jessssiiicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0