Mediedag på Teknikens hus!

Helvetiskens va kommentarer jag har fått på Önske outfit inlägget, är det måntro våran kära blogg redaktör Karin som har varit och stoppat in inlägget på första sidan? Tack isåfall :) Kul att så många gillade outfiten, det är alltid lika kul att göra önskeoutfits, kanske blanda lite billigare och dyrare saker.

Hur som helst så har halva våran klass varit på Teknikens hus idag och fått prova på deras nya TV-studio där vi fick spela in nyheter. Jag som hatar att vara framför kameran räckte direkt upp handen när hon frågade om någon ville vara nyhetschef. Så under dagen så har jag varit Mikaela, nyhetschefen. Superkul eftersom att det var jag som hade hand om praktiskt taget allt, om folk undrade om något som hade med inspelningen att göra, hur kamerorna skulle vara, vad dom skulle säga så kom dom till mig. Jag sprang runt och domderade hipp som happ och jag tror faktiskt att jag var en ganska hyfsad nyhetschef. När vi väl kom till själva inspelningen så blev ju allt väldigt nervöst. Jag skulle sköta bildbyte och när det skulle komma ett inslag, självklart klantade jag mig ju det första jag gjorde. Men tillslut blev allting faktiskt ganska bra och efteråt fick vi se på inspelningen och vi garvade en hel del eftersom att det fanns några större och några mindre misstag av alla. Men allt som allt så var dagen jätterolig och att jobba på en TV redaktion är absolut något jag skulle kunna tänka mig att göra i framtiden. Ska se om några bilder blev bra så lägger jag upp någon när jag kommer hem.

Men tack en än gång för alla fina kommentarer på Önske outfiten, hoppas någon fortsätter att läsa min blogg och jag lovar att det kommer ploppa upp fler önske outfits.

Kommentarer
Postat av: Emma Damm

tack så jättemycket! kramar

2009-01-27 @ 17:38:40
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: Erika

Kolla in min blogg!

2009-01-27 @ 18:47:13
URL: http://klartkallunki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0