Grand opening!

Idag invigde dom "nya" Smedjan, Kappahl (TREDJE här i Luleå) och Monki har flyttat in och på Kappahl så fick dom 100 första kunderna ett presentkort på 100:-, jag var ju mest intresserad av Monki men tänkte att jag kunde springa in på Kappahl och få ett presentkort. På Smedjan stod alla och väntade, 98% av alla dom som var där var över 60 år. När dom öppnade dörrarna blev det kaos, alla gamlingar trängde sig fram och nästan sprang till Kappahl, själv gick man till andra våningen där jag möttes av skyltar där det stod "Vi öppnar klockan 12" TYPISKT! men jag sprang ner till Kappahl igen där dom precis höll på att prata lite och skulle klippa röda bandet, jag stod längst bak och orkade inte riktigt leka inlagd sill med alla andra gamlingar, då kommer det en tant och bara tränger sig före och försöker stoppa armbågen framför mig, då fasiken tänkte jag att det får vara nog och van "trängare" (har varit på ett antal festivaler och konserter, hihi) så stoppade jag armbågen framför henne och tryckte ifrån, då upptäckte jag att anledningen till att alla var så galna var att man fick ett presentkort vid ingången, såklart fick jag ett presentkort men jag var omtumlad av hur galna gamla människor kan vara, helt otroligt! Monki öppnade då klockan 12 och jag var där tidigt, folk samlades och när gallret åkte upp så kröp folk under, också ganska galet faktiskt. Min taktik var att ta allt som såg snyggt ut och prova det, snacka om att det var KNÖKFULLT inne på Monki, bara att stå i kö tog ca 30 minuter. Fick tag i en hel del fina grejer. Ett linne, två tishor och en superfin klänning, dessutom fick alla en liten present, det kunde vara Monkipennor, block eller en Monkispegel bland annat, jag fick en spegel och det passade ju ganska bra eftersom att jag stod och funderade på om jag skulle köpa en men då fick jag ju den istället. hehe. La även undan en kjol med hög midja på Indiska som kommer bli jättesnyggt till allt.

Nu är det ju tyvärr såhär att jag inte hittar min mobilsladd så jag kan inte föra över nå bilder, men jag ska leta vidare och så fort jag hittar den så ska jag ladda upp allt. Nu ska jag till min sjukling till pojkvän och se på Top model 12 och äta toblerone. Puss på er sötnosar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0