Rainbow Brights

Det är söndag. Snart måndag. Måndag betyder skola. Skola betyder att vakna tidigt. Vakna tidigt betyder lite sömn. Ja, ni förstår. Nästa vecka blir sista veckan som omyndig och litet barn. Efter det blir jag stor flicka! Jag får köpa cigaretter, gå på krogen, köra bil, spela barnförbjudna spel och känna mig lite mer vuxen än vad jag gör idag.

Sista dagen av lovet har spenderats med min sjuka pojkvän. Spelat lite dataspel, sovit och ätit godis. Mer kan man inte begära. Alla dessa lediga dagar fyllda med xbox, mys och jobb har fått mig att börja tänka på hur mycket jag längtar efter att ta studenten. Att verkligen få känna sig fri som en fågel. För mig är det helt absurt när jag hör vänner säga "Men ååh, jag vill inte ta studenten! Det är så läskigt! Jag kommer inte ha något att göra! Jag kommer vara arbetslös! Jag kommer sakna skolan!" Hur kan man inte vilja ta studenten?! Hur kan man inte vilja göra precis vad man vill. Sova till klockan tre, inte duscha på fyra dagar och bara njuta av livet. Själv tror jag mitt liv kommer bestå av ganska mycket jobb. Men det känns fortfarande bättre än att gå i skolan. Förlåt kära klass, men jag kommer inte sakna er ett dugg.


Vouge UK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0