The hunger games


Måste bara tipsa om dessa böcker. Fick första boken av mormor i julas och var väl lite småskeptisk till en början. Tillslut satte jag mig ner med den och slutade inte läsa förrän den var slut. Det måste ha varit den bästa boken jag någonsin läst! För ett tag sedan fick jag tag i tvåan och tokläste även den, nu har precis tredje och sista delen släppts och den är redan påväg hem till mig. Nu har även Lionsgate bestämt sig för att göra denna fantastika triologi till film. Can't wait! Men tills dess tycker jag ni ska underhålla er med dessa böcker. Ni kommer INTE bli besvikna!

Hungerspelen: Varje år direktsänds Hungerspelen som en av de största mediala händelserna. Från varje distrikt väljs två ungdomar mellan tolv och arton ut att delta. De lottas fram, och skickas till huvudstaden där de ska stajlas, tränas och visas upp i direktsända intervjuer. De måste se till att vinna folkets gunst för att få sponsorer. Varje år konstrueras en ny spelplats där ungdomarna släpps ut. Men bara den som överlever får åka hem!

Kommentarer
Postat av: amy.

svar: jaaaaa visst är dom?!?!

2010-10-09 @ 13:39:40
URL: http://amy.blogg.se/
Postat av: Fotograf Annie

Åh jag har läst de två första, ska vänta tills den tredje kommer i pocket nästa år, det är svårt att vänta, men har en hel del böcker att läsa, har över 100 olästa hemma ;)

2010-10-17 @ 21:37:56
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0