Måste man vara som dom?

Jag är inte trött konstigt nog. Inte trött, men väldigt rastlös. Ligger och läser en massa bloggar och blir bara mer och mer avundsjuk. Jag ville väl också gå på Blog Awards eller få presskit eller vad det nu hette från Ms Bijoux, jag älskar Ms Bijoux! Jag blir så avundsjuk på alla unga tjejer som får vara en inspirationskälla till andra unga tjejer. Jag blir avundsjuk på såna småsaker, ytliga saker, materiella saker. Varför? Jag vill väl vara som dom, jag menar, räck upp en hand du som inte vill se ut som Kenza. Men, tycker man inte att "normalt" folk borde vara en inspirationskälla till andra, att lära sig vara nöjd med sig själv även om man inte ser ut som Kenza eller kan shoppa lika mycket som henne. Eller är det bara jag som är knasig? Måste vi se upp till folk som är vackrare och rikare än oss så vi känner och fulare och fattigare?

Nu ska jag sluta skriva för jag ser redan att jag sänder ut dubbla budskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0