Do you wanna ride my horse?

Nu ni mina kära vänner. Det har varit en SÅ bra dag. Vaknade dock imorse och mådde bajs, men jag släpade mig upp i sängen och drog på mig ridkläderna och åkte iväg med Moa till stallet för dagens klubbtävling. Förut har det alltid varit jättestressigt och man har alltid fått skynda sig som bara fan, men idag hade vi hur mycket tid på oss som helst och jag hann till och med gå upp till fiket och köpa en macka.

Hur som helst, när vi kom in på banan fick vi rida fram lite och prova hoppa ett hinder, det gick åt helvete. Första blev världens känguruskutt över och jag höll på att flyga av, nästa hopp tappade jag stigbygeln och ja, det gick ju inte heller så bra. Titten var stressad av all publik och jag blev uppskrämd av dom totalt misslyckade hoppen, men jag fick lite tips och helt plötsligt var det min tur, så jag bara körde på, och det gick faktiskt bra, JÄTTEBRA, bästa tävlingen någonsin och självklart red jag felfritt och fick en lilavit Clear Round rosett (Clear round betyder att alla som rider felfritt får pris). Både mamma och Christoffer filmade, tyvärr dog Christoffers videokamera efter typ halva banan, men imorgon ska jag be han skicka filmen så ska ni får se när jag hoppar dom OTROLIGT höga hindrerna (typ 50cm, det var nästan lite pinsamt xP)

Efter tävlingen åkte jag direkt till Godde och skrittade ut med honom innan det blev mörkt och sen väntade en jättegod middag på mig hemma, lax. Det kan aldrig bli fel. Så jag åt mig fet och gick sedan och la mig, somnade till i kanske en halvtimma, tro mig det behövdes, var helt slutkörd. Men nu är jag pigg och ska se på lite tv och proppa i mig godis. Imorgon ska jag först till Herkules och sen äta hos mormor och morfar.
Puss!



Titten med rosetten, jättedålig bild, men han ville inte riktigt vara med och batteriet i kameran höll på att ta slut.

            
Cesar fick också prova rosetten.   Godde, matvraket.

Kommentarer
Postat av: josse =)

Sv: Aa :)

2008-10-26 @ 08:41:09
URL: http://josefinemandarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0