My Chemical Romance.

Fick nyss ett ryck och började lyssna på MCR, varje gång jag lyssnar på dom så börjar jag alltid tänka på en av världens bästa dagar, MCR konserten, det var väl för typ två år sen nu tror jag? Gud va jag var uppspelt, jag och Jennki skulle dessutom träffa Erik (en av mina bästa kompisar som bor i Sthlm) för första gången. Dagen innan konserten hade dom skivsingering på Bengans, det var helt otroligt att få se dom i verkligheten och faktiskt till och med prata med dom och få en kram. På konsertdagen satt vi och köade från kanske tolv på förmiddagen till halv sju på kvällen, det var ju höst och ruggigt där nere i huvudstaden, men vi kämpade på och spelade kort. När alla började bli hungriga fick jag och Erik springa iväg och leta efter något ätbart, vi var ute vid Fryshuset och visste inte alls vart vi skulle leta, men vi sprang iväg och tillslut hittade vi en grill där vi köpte en stor påse (ja, påse xP) pommes frites som alla kunde dela på. Inne på Fryshuset var det mer eller mindre kaos, som tur var hamnade vi nästan längst fram, jag, Jennki och Erik höll ihop medan dom andra försvann någonstans bland allt folk. Jag kan säga att det var den bästa konserten jag någonsin har varit på, jag grät mestadels, men det var för att jag var lycklig, och för att en del låtar är så otroligt.. bra bara. haha.

Nu har dom ju tagit en paus men som jag förstår så skriver dom lite nya låtar och kommer nog tillbaka förr eller senare, och när dom gör det så ska jag vara där.


Frankie
Foto: Mickicasas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0