Resa, resa, resa

Förlåt för att jag inte har uppdaterat idag. Har åkt buss sen åtta och kom fram för någon timme sen och efter det har jag ätit och slappnat av lite. Tänkte blogga på bussen men då ville inte deras internet funka. Såklart. Fick sällskap av Christoffer till bussen, stackarn fick kliva upp tidigt för att gå med mig en kall söndagsmorgon, kanske inte det bästa som finns. Pussade på honom och vi stod och kramades ett bra tag. Kändes helt okej och humöret var väl bra. Satte mig på bussen och då brast allt, började storböla. Satt väl i en halvtimme och tårarna bara rann, jag var väl inte riktigt ledsen utan bara... jag vet inte, alla känslor på samma gång.

Resan gick väl ganska segt. Byte i Umeå och en tupplur mellan Skellefteå och Piteå. Kan väl även tillägga att jag fastnade totalt i Elsas Mode som jag fick av mamma i julklapp. När vi stannade i Piteå började jag se ljuset i tunneln, bara fem mil kvar. Vid det här laget var jag trött, hungrig, kissnödig och hade jäkligt ont i ben och rumpa. Några meter ifrån busstationen stannar bussen och busschauffören säger att det är någon fel med växellådan och dom ska bryta strömmen. Några minuter senare hörs det en röst från högtalarna.

Vi måste tyvärr meddela att bussen har havererat, det kommer en ersättningsbuss. När vet vi dock inte men återkommer med information när vi vet.

I Piteå, i PITEÅ! Sista stoppet innan Luleå, fem mil, 40 minuter från hem! Helvete. Fanns inget annat att göra än att vänta, så jag satte mig med boken och lite godis i famnen. Tiden gick och vi fick veta att en buss skulle komma om ca en kvart. Insåg då att vi hade fått vänta i ungefär en timme. Nu skulle vi ha varit framme i Luleå. Folk kliver av bussen för att hämta sina väskor eftersom att bussen ska komma vilken minut som helst. Minutrarna går och går. Då hör jag chauffören säga att låset till garaget hade fryst, så bussen hade inte ens tagit sig därifrån!

TILLSLUT kommer det en buss, man kan nästan höra jubel från resenärerna. Nu var jag riktigt jäkla kall, mina skor är värdelösa och värmer inte ett dugg. Satt och frös hela vägen hem och fryser ännu. Upptäckte att mina fötter var genomblöta, inte undra på att jag hade frysit. Nu sitter jag i alla fall i mormors tjocksockar och kollar på Scream. Har precis pratat med Christoffer och berättat om äventyret. Imorgon väntar skolan och jag kan inte vara mer opepp. Vill bli sjuk.


Inlägget in six words:
Bussresa, storböla, Elsas Mode, äckeljäklaskitväxellåda, tjocksockar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0